Polaroid Photo

Utdrag ur mitt liv

Tankar och händelser i mitt liv

Välj ett ämne:

mån
Okt '09

Long time…

tiden går så fort ibland. Jag tänkte att jag skulle försöka uppdatera bloggen ganska ofta men helt plötsligt har det gått en vecka… Jag har avverkat första veckan på kontoret, så trevligt! Min stressnivå har verkligen sjunkit, även om det är mycket nytt som jag inte har gjort när jag jobbade på kundcenter så är det på en helt annan nivå. Mina kollegor är trevliga, hjälpsamma och roliga att ha att göra med. Ett bra gäng att jobba med.

I fredags var det så dax för kick-off på Ven. Vi stängde kl 13 och strax efter stängning så fick vi reda på att tåget vi skulle åka med var inställt så vi var tvungna att ta ett tidigare tåg, 13.22… Stress, stress. Eva & Camilla sprang i förväg och köpte biljetter, vi andra försökte få med oss all packing både egen och gemensam (vin, öl, baguetter, snacks…) Vi hann iaf med tåget 13.22 och väl på tåget pustade alla ut mer eller mindre, fram med vinet, tugga på baguetterna och mycket snack. Trevligt, trevligt. Byte till tåg mot Landskrona i Lund, av i Landskrona, på bussen in till centrum, kaffe på Espresso House och sen ner till terminalen. Träffade syrran på Ventrafiken, alla på kontoret ramlade in och skulle vinka på Frida =) Kl 16 lämnade båten kajen med fören mot Ven. Väl av båten igenså var det buss till Backafallsby (www.backafallsbyn.se) där vi fick nycklar till våra stugor. 4 stugor hade vi allt som allt, lagom stora med ett sovrum, sovloft, toa & dusch och ett pentry/matplats/vardagsrum. Samling inne hos Johan, Martin & Andreas, mer vin, nötter, ölkorv. Deras verandra badade i solsken, så mycket solsken som det kan bli i oktober! Satt i kortärmat och bara njöt av vädret, sällskapet och det goda vinet. Kl 19 åt vi i restaurangen, 3-rätters, mumsig mat! Kalventrecôten tyckte jag helt klart va bäst! Ett annat företag, Byggfast, var oxå på Backafallsbyn och de hade bokat liveband, trevligt för vår del! Gratis är gott =) Musiktävling och därefter dans. Men mellan middagen och livebandet var vi tillbaka i ena stugan och hade vår egen lilla musiktävling: bild av artist på väggen där den ena deltagaren framför ngt bidrag av den artisten och så ska den andra deltagaren helst komma på vem artisten är. Johan & Eva mötte oss andra och de vann i andra omgången, första blev oavgjord. Ulf & Martin agerade tävlingsledare och poängräknare. Tillbaka i puben så blev det cider för min del, whisky för en hel del av de andra och någon cosmopolitan… Dans till livebandet, mest vi från Nordea som skakade rumpan men när folket på Byggfast hällt i sig lite till så vågade de kliva upp på dansgolvet oxå… Trevligt, trevligt. Kl ett slutade de spela, halv två låg jag och Camilla i varsin säng och strax därpå ramlade Annelie och Petra in. Babbel på sängkanten och sen tror jag vi alla somnade ganska snabbt.

Det va ett trött gäng som samlades till frukost på lördagen, mkt god frukost förresten =) Kl 10 kom Sara (tidigare privatmarknadschef i Hässleholm) och körde guidning via cykel runt ön. Så fantastiskt fint väder som följde oss. Avstickare till St.Ibbs kyrka för den otroliga utsikten. Sen hem till Saras mamma, Elisabeth (http://www.elisabethpaven.se/) där vi avsmakade årgångsglöggen från Blossa (clementinesmak) tillsammans med danska äppelskivor. Nellie, softcoated wheatenterrier, var helt överlycklig för det stora sällskapet, många att hälsa på =) Efter fikat cyklade vi vidare till Turistgården för lunch, Durumpasta från Ven med gorgonzolasås, kalkon och massa goda grönsaker. Mycket god mat men alldeles för stora portioner!

Mätta, trötta och ganska sunkiga satt vi en timme på Backafallsbyn efter lunchen och inväntade bussen till båten. Då kom det dåliga vädret, snålblåst och det började komma några stänk från himlen. Skönt att åka då det drog in. Trött som jag va hade jag ingen lust att klydda med tåg från Landskrona så jag ringde pappa som hämtade mig vid terminalen och så åkte vi hem till mamma och pappa som hade passat barnen eftersom Dennis hade jour samtidigt som jag va på Ven.

Underbara dagar som kommer sitta i minnet länge!